Ons jaarverslag van 2023

Lieve mensen,

Dit is alweer het 25e jaarverslag van onze stichting. Om u een beeld te geven: we begonnen toen met minder dan tien medewerkers en een winkelomzet van een paar honderdduizend gulden per jaar.

Wat is gebleven? We zijn nog steeds een zelfstandige stichting zonder winstoogmerk met een gecombineerde milieu- en sociale doelstelling. Dat is vanaf dag eén niet veranderd, en juist door onze groei kunnen we onze doelstellingen steeds beter realiseren.

Hoe?

• Door meer spullen in te zamelen en te verwerken.
  • Door meer mensen aan te nemen, maar ook meer mensen verder te helpen.
  • Door meer te doen voor lokale circulaire ambities & cultureel-maatschappelijke doelen.

We doen het nu met 545 medewerkers die hier het afgelopen jaar werkzaam waren en met de 3,5 miljoen kilo aan goederen die we jaarlijks ophalen, leveren we een belangrijke bijdrage aan de CO2-reductie.

Uitgelicht: Gezond & duurzaam, de kringloop-methode
We spannen ons in om voor iedereen die dat wil een fijne werkplek te creëren. Dat doen we al heel lang, en voor heel veel mensen. In 2023 zijn 545 medewerkers binnen onze organisatie aan het werk geweest (=95 fte), van betaalde baan, zinvolle dagbesteding tot stages en werkstraffen. Dit waren er 37 meer dan in 2022.

Onze filosofie rond gezond en duurzaam snijdt aan twee kanten. Gezond werken betekent bij ons dat:

• Iedereen meedoet en elkaar helpt en ondersteunt.
  • Er altijd werk is (in alle soorten en maten), en dat we mensen op een warme en professionele manier begeleiden bij hun werk.
  • We ook dingen aanbieden zoals een vrijwillig medisch onderzoek, fruit in de kantine, onze vrijwilligster Kiki die regelmatig een gezonde lunch serveert, een kerstdiner, een BBQ en regelmatig een aardigheidje.
  • We als organisatie duurzaam en gezond willen blijven.

We zijn trots op wat we samen hebben bereikt. De grote inzet en betrokkenheid van de gemeenschap maken een belangrijk verschil, zowel voor het milieu als voor de samenleving. Op naar de volgende 25 jaar vol groei en impact!

Met vriendelijke groet,

Team Kringloop

Klik op deze link om het jaarverslag te openen op een nieuwe pagina.

Published On: 28 mei 2024 / Categories: Kringloopwinkel Amersfoort, Kringloopwinkel Leusden / Tags: , , , /

juli 2024

juni 2024